۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

ترفندهای خواب آرام و راحت در شبهای گرم تابستان

وقتی هوا گرم است، سخت است که راحت بخوابیم؛ اما داشتن خواب خوب شبانه برای حفظ سلامت ضروری است. بنابراین، به راهنمایی های ما توجه کنید تا در تابستان یک خواب راحت داشته باشید. تابستان چیزهای زیادی را با خود به ارمغان می آرود؛ آفتاب، آب و هوای گرم، گل و سبزه و روزهای طولانی و دوست داشتنی. اما شب های گرم تابستان همان قدر که دوست داشتنی هستند، می توانند بیش از حد طولانی باشند، مخصوصا اگر نتوانید خوب بخوابید.

  • رضا جباری
  • شنبه ۲۴ آبان ۹۹

هر آنچه که باید در مورد «بوتاکس» بدانید

سم بوتولینوم (Botulinum toxin) که با نام تجاری بوتاکس (Botox) در ایران معروف است از سم باکتری کلستریدیوم تهیه و برای فلج موقت عضلات تزریق می شود. تزریق بوتاکس پرطرفدارترین عمل زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام می شود. پژوهشگران گفته اند بوتاکس ممکن است خاصیت ضد سرطانی داشته باشد.

سوالات رایج در مورد طزریق بوتاکس

بوتاکس چگونه اثر می کند؟

بوتاکس پس از تزریق، جذب عضله می شود و در انتهای اعصابی که فرمان انقباض را به عضلات می رسانند مستقر می شود. در این محل بوتاکس از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین- که مسئول انقباض عضلانی است- جلوگیری می کند، در نتیجه دستور انقباض به عضله نمی رسد و در حقیقت نوعی فلج عضلانی موقت ایجاد می شود که 3 تا 6 ماه طول می کشد. عدم انقباض عضلات زیر پوستی باعث محو شدن و از بین رفتن چین و چروک های پوست می شود.

  • رضا جباری
  • دوشنبه ۵ آبان ۹۹